tisdag 5 juli 2011

Liten Carin

Liten Carin tjänte på unga kungens gård. Hon lyste som en stjärna bland alla tärnor små.

Detta brukade mormor titt som tätt säga till mig. Speciellt när jag var liten. Men det är två meningar som nästan alltid går som på repeat när jag städar och det är precis det jag gör idag.

Morgonen har gått åt till att putsa fönster, damma, torka dörrkarmar, damma väggar, dammsuga och skura golven. Nu är det bäddning av säng och tvätthögen som ska attackeras.Nja lite dammsugning är det kvar men Towe sover så gott än så jag låter bli så länge. Men tyvärr gör inte tvätten så mycket ljud av sig så det får väl bli den som står på tur. Det ska bli gött när det är klart. Men då brukar det ju vara lagom att börja med maten och så är det kaos igen.

Strukit lite tvätt också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar