söndag 31 juli 2011

Sol sol...

Underbara sol!
Solen är bra, sol vill jag ha!

Imorse ringde Towes lekklocka kl 4:45. Inte pigg, men det var bara att gå upp. Vi åt frukost/välling och busade. Sen somnade hon igen och då åkte jag till Vesene för en tur i skogen. Förvånad jag blev när inte ens pappa var uppe vid 6:45. Men han fick tidningen på trappan istället och jag fick en lugn och skön tur i skogen. Det doftade verkligen kantareller emellanåt. OM jag någonsin någon gång i framtiden skulle falla för att skaffa mig en hund och jag säger OM och Någonsin. Då SKA det vara en kantarellhund. Fast det är ju lite kul när man går fel och hittar nya gula ställen. Dessvärre kommer jag väl inte hitta dit nästa gång.

Det behövdes en uppiggande kopp kaffe innan jag återvände hemåt.

Vid lunch grillade vi korv hos Eivor och spanade in alla cyklister. Oliver och Elvira ropa heja, heja för fullt. Fannsnog ingen som missa dom små liven. Till och med poliserna och alla andra motorcyklar och bilar fick glada heja-rop. Alla borde fått en stor dos adrenalin för att orka tillbaka till Vårgårda av de båda.

Efter detta väntades en bilfärd till Grebbestad. Oliver tröttnade i Tanum, så det gick ju lättare än väntat. Det har varit helt underbart väder ikväll. Några droppar regn kl 18. Men sen blev det räkor, rostat bröd och lite vin.

Oliver och Christian har redan hunnit bada. Det lär det bli mer av i morgon.


- Tillagat av Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar